VISITA A LES PROFUNDITATS:

 

Diumenge 17 d’Abril de 2011 instal·lacions del Port Fòrum (Zona d’aigües), dia esplèndid amb un sol que espanta i sense cap núvol.

El dia comença a les 10h per a la sessió de reglament per als nou arribats sota la direcció de la Margarita.

Després de la “master class” comencem a muntar els IOM, i les condicions meteorològiques son les típiques de la primavera a Barcelona, Garbí de entre 10 i 14 nusos d’intensitat. Pel que es confirma la necessitat de fer servir l’Aparell 2.

 


 

Aquesta situació fa que sis embarcacions que encara no disposen d’aquest aparell tan necessari, ja surtin amb inferioritat, encara que alguns d’ells intentessin fer algunes proves.

 

Arribada a la zona de control i els participants inicien el canvi d’aparell. Seguidament de que tots els participants ja estan preparats comença a sonar la desitjada cançó que indica el començament de la regata.

 

Primera prova, sortida neta encara que hi han petits conflictes normals de regata. Joan Gelpi (Esp-169) aconsegueix imposar-se tot i que portava l’aparell 1. Ja que la seva experiència l’imposa sobretot en les popes.

 

Segona prova, ja comencen les lluites per a la posició en la sortida de on surten endarrerides algunes unitats. En aquesta prova s’imposa el Juanjo (Esp-179) seguit del sorprenent Vektor de l’Oriol (Esp-53) i una magnifica tercera plaça d’en Miquel (Esp-92).

 

Tercera prova sortida neta i la lluita durant els primers metres resulta dura, però l’Esteve  (Esp-151) s’aprofita d’aquestes lluites i ja surt destacat des de la primera marca fins a la arribada seguit d’en Juanjo (Esp-179) i d’un Toni (Esp-6) una altre revelació amb el seu V-7 modificat.

 

Quarta prova torna a ser sortida neta i els capdavanters van molt junts, la victòria torna a ser per al Juanjo (Esp-179), seguit per l’Oriol (Esp-53) i en Miquel (Esp-92) que repeteix una plaça de pòdium.

 

Cinquena prova i la més entretinguda sortida complicada ja que totes les embarcacions busquen la zona del comitè i això fa que la lluita sigui ferotge. Victòria de l’Ernest (Esp-109) que per fi aconsegueix solucionar els problemes de velocitat, seguits de l’Oriol (Esp-53) i l’Esteve (Esp-151).

 

A partir d’aquesta prova els participants comencen a tenir problemes tècnics i el que navegaven amb l’aparell 1 tenen que deixar el camp de regates degut a l’augment de l’ intensitat del vent.

 

Sisena prova, el camp ja es troba més lliure degut a les baixes i es torna a imposar el Juanjo (Esp-179), seguit de l’Oriol (Esp-53) i en Toni (Esp-6).

 

Setena prova es complica després d’una sortida on hi ha PMS de varies unitats i això ho aprofita el Joan (Esp-169), seguit de l’Oriol (Esp-53) i el Juanjo (Esp-179).

 

Vuitena prova comenten el problemes per al Juanjo, Joan y Miquel que ha de abandonar la prova que es guanyada per l’Oriol (Esp-53), primera d’un Vektor a la flota Catalana, després d’una lluita tancada amb l’Esteve (Esp-151) i seguit del Toni (Esp-6).

 

I arriba la fatídica prova de la desgracia, sortida neta i ja des de el principi lluita entre Juanjo, Esteve i Oriol. Després de la primera popa i en el tram de cenyida el vaixell del Juanjo es va enfonsant de manera perillosa, i al mig del camp de regates amb l’ intenció de fer-lo arribar al moll el Esp-179 es convertís en un submarí i desapareix de la superfície davant de la mirada atònita de tots el qui érem presents en aquell moment. Es una desgracia perdre el vaixell d’aquesta manera. Després d’aquest incident els resultats no son importants. Ànims Juanjo!!!!

 

Mentre encara no ens sabem avenir fem una ultima prova que la guanya l’Ernest, seguit del Toni i l’Esteve.

 

Es decideix parar la regata i comenta el rescat, sense sort. Es necessitarà un submarinista per a cercar i recuperar l’embarcació.

 

Després de les notes el guanyador es el Vektor de l’Oriol (Esp-53), seguit del sorprenent Widget de l’Esteve (Esp-151) i del Pikanto de l’Ernest (Esp-109).

Destacar al Toni i el seu V-7 modificat i al Miquel i al seu V-7.

 

També cal destacar al més novells de la classe com l’Eduard Bonifacio (Esp-197), al bateig d’en Miquel Àngel Roselló (Esp-42) i als primers passos d’en Josep María Sànchez (Esp-32). Esperem que puguin arreglar els desperfectes.