Motor elèctric a la barca de rescat

Més
fa 11 anys 1 mes #16749 per Iono
A continuació, els meus comentaris respecte al motor elèctric de la barca de rescat:

- Per una banda, crec que va anar molt bé. El pot utilitzar tothom, no te els problemes d'ofegament etc, no contamina, no fa soroll, etc (vaig observar que tots teniem tedència a sobre-maniobrar en el govern, degut a que vira molt més que els motors d'explosió).

- Per altre banda, sembla que dona poca velocitat.En part, es cert pero en part, el seu silenci es possible que ajudi a donar aquesta falsa sensació

- Em "preocupa" l'autonomia. Amb una bateria de 60 Ah, l'altre dia va quedar amb un 30% de cárrega. Aquesta bateria pesava 18 Kg. He decidit de canviar-la per una de 90 Ah que pesa 23 Kg, ja que crec que será suficientment manegable i ens donarà més joc.

- Amb una bateria de 90 Ah, l'altre dia hauriem quedat mes o menys al 50%. Aquestes bateries AGM es poden vuidar fins a un 80-90% sense problemes.

Resum de la meva opinió:

- En quant a velocitat, no vieg cap problema important

- En quant a autonomia, em preocupa un dia que vulguèssim canviar balisses 6 o 7 vegadas per rolades de vent.

Queda obert el debat! B)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Tivic

Please Entrada to join the conversation.

Més
fa 11 anys 1 mes #16750 per pa_ubach
Hola Iono:

A mi la sensació que em va donar era certament de menys potència que el motor d'explosió. Però crec que és més aviat pel disseny de la hèlix que no pas per la potència del motor, que em va donar molt bones sensacions. No sé si la hèlix està pensada per la massa d'aquestes barques (incloent el pes de 2 persones). En línia recta per exemple em va costar molt frenar l'embrenzida de la barca quan vaig anar amb el Santi a rescatar el seu vaixell a l'escollera i gairebé li passem per sobre. A l'Esteve li va passar que no va poder evitar xocar amb un vaixell i va dir: "maniobra restringida!".

Un altre aspecte pràctic molt important al meu entendre és poder fixar la posició de la bateria a la barca. Hi va haver un moment en que el tripulant es va inclinar cap a un costat per agafar la boia i la barca va escorar fent que la bateria rellisqués cap a sotavent. La vaig parar ràpidament per que no toqués l'aigua embarcada. Amb una bateria més grossa s'haurà d'anar més en compte.

Pere-Andreu
ESP-40
Pikanto moulding n°035

Més
fa 11 anys 1 mes #16752 per Iono
Se m'acudeix posar un "Velcro" a la posició desitjade de la bateria per tal que no es vellugui

Més
fa 11 anys 1 mes #16753 per pa_ubach
No ho diràs en serio! Que no és una bateria com les LiPo dels IOM! A més, com fixaríem l'altra part del velcro a la barca? No és nostra...

Pere-Andreu
ESP-40
Pikanto moulding n°035

Més
fa 11 anys 1 mes #16755 per uri
hola, una pregunta, es pot regular la velocitat? si es així, segurament sense anar "a tope" gastaría molt menys... si, ja sé que dieu que no corre, pero ja la vaig veure força bé. No es pot comparar amb un motor de 8cv pero si anesim a rems aniríem molt més lents...

Més
fa 11 anys 1 mes #16757 per pa_ubach
Si, es regula la velocitat igual que amb un motor d'explosió, és a dir: retorçant la canya.

Pere-Andreu
ESP-40
Pikanto moulding n°035

Moderadors: ernest
Temps de càrrega de la pàgina: 0.400 segons